תביעת ביטוח חיים

אין כמעט אדם שלא שמע על מקרים שבהם חברת ביטוח ניסתה להתחמק ממילוי ההתחייבות שלה כלפי לקוחותיה כשהתרחש אירוע שהצדיק את הפעלת הפוליסה מצידם. לא מעט אנשים גם חוו את הסיטואציה המתסכלת הזו על בשרם, ועורכי דין רבים מתפרנסים ממקרים שכאלה. ביטוח תאונות אישיות האם כדאי?

 

כשמדובר על ביטוח חיים התחושה היא שכל תביעה נענית מיד באופן חיובי – שהרי אי אפשר להתווכח עם כך שהמבוטח הלך לעולמו. כדאי לדעת שלא כל תביעת ביטוח חיים מתקבלת אוטומטית: לפעמים הסיבה היא נסיבות המוות, ובמצבים אחרים מדובר על ביטוח חיים שכולל גם כיסוי למקרי אובדן כושר עבודה ו/או נכות וכשהתביעה מוגשת בגין מקרה שכזה חברת הביטוח עלולה להכריז שהאירוע לא עומד בתנאי הפוליסה. האם שברים נחשבים בביטוח תאונות אישיות?

 

כשמוגשת תביעת ביטוח חיים החברה מבקשת לברר את סיבת המוות. בהקשר זה כדאי לזכור שהכיסוי מותנה בחיתום רפואי, כלומר עוד לפני מכירת הפוליסה החברה מבררת את מצבו הבריאותי של האדם כדי להעריך את ההסתברות למוות בטרם עת (לפני גיל סיום הביטוח). אם בסופו של דבר המבוטח אכן נפטר כתוצאה ממחלה, חברת הביטוח עלולה לחפש אי דיוקים בהצהרת הבריאות הראשונית – אי דיוקים שהופכים את הביטוח ללא תקף.

 

כשביטוח החיים כולל גם כיסוי למקרי נכות ו/או אובדן כושר עבודה, והמבוטח לא נפטר אלא "רק" סובל ממחלה או פציעה שמובילה לאחוזי נכות ומונעת ממנו להתפרנס, ניתן כמובן להגיש תביעה. במקרים אלה החברה עלולה שלא למלא את התחייבויותיה בגלל למשל טענה שהאדם יכול לעבוד בעבודה אחרת, שהפגיעה בו אינה משמעותית וכו'.

על-מנת להימנע מהגעה למצבים מתסכלים אלה, שמחייבים כמובן הקדשת לא מעט משאבים למאבק בחברת הביטוח, כדאי לרכוש פוליסה אך ורק לאחר ייעוץ מקצועי מסוכן ביטוח אובייקטיבי. אנשי המקצוע המנוסים של גבהים יעזרו לכם להבין מה מכסה כל פוליסה ומה לא, אילו חברות ביטוח מעניקות שירות איכותי ואילו נחשבות לכאלה שמערימות קשיים במקרה של תביעות, ועוד מידע חיוני להחלטה החשובה. בנוסף נוכל לעזור לכם להגיש תביעות ביטוח חיים כך שהסיכוי לנסיונות התחמקות מצד חברת הביטוח יהיה נמוך.

דילוג לתוכן