תפקידו של יועץ משכנתאות

כל תחום בו נדרשים אנשים להעניק ייעוץ הוא תחום מורכב, שכן עצות הן לא בטוחות להצלחה. עם זאת, ברוב המקרים, כאשר אנשי המקצוע שוחים בחומר, מכירים את התחום ויודעים את העבודה, הם מצליחים לתת עצות שמביאות איתן הרבה יתרונות, וכאשר מדובר בתחום הכלכלי, מעורב בעניין הרבה מאוד כסף. אחד התחומים הכי פופולאריים כיום בנושא ייעוץ כלכלי הוא ייעוץ משכנתאות. בניגוד לתחומי ההשקעה או המשחק בבורסה, בהם נוגעים יחסית מעט אנשים, בתחום המשכנתאות נוגע כל אדם בישראל שרוצה לרכוש דירה, ומדובר, כידוע, במרבית המשפחות הצעירות. יועץ משכנתאות פרטי או שכיר אמור לייעץ לכם איזה משכנתא הכי משתלם לכם לקחת. 

לימודי משכנתאות

להרבה מאוד אנשים אין ידע בתחום ולכן, הדבר החכם לעשות הוא לפנות ליועץ משכנתאות כדי לקבל תמיכה ועזרה בהבנת כל המונחים המשונים שנתקלים בהם במפגש עם נציג המשכנתא של הבנק. אנשים לא בהכרח יודעים למצוא את עצמם בין המדדים, המט"ח, הריביות וההחזרים החודשיים וכאשר יש יועץ משכנתאות טוב, הוא יודע גם להבהיר את עצמו וגם להילחם למען הלקוח שלו. למעשה, תפקידו של יועץ משכנתאות הוא לבחון את הלקוח שלו מבחינה כלכלית, לבצע תחזית נכונה, לקרוא את השוק ולעזור ללקוח לבחור במסלולי התשלום הנכונים תוך כדי הורדת הריביות. המטרה היא להוריד עשרות אלפי שקלים מההחזר הסופי, וסכומים נכבדים מההחזר החודשי.

לחוות מבפנים

כדי להיות יועץ משכנתאות טוב צריך לקבל הכשרה טובה, כידוע, המכללה המקצועי הטובה ביותר בארץ לנושא ייעוץ משכנתאות היא מכללת אורין שפלטר. במכללה מקבלים את כל התנאים להצלחה, כולל את האפשרות להתמחות תוך כדי הסמסטר בחברה גדולה. מסלול הלימודים הוא נוח והלימודים הם מאוד ממוקדים, בניגוד ללימודים אוניברסיטאים. לאחרונה אף נפתח במכללה קורס ייעודי לייעוץ משכנתאות, שמביא ערך מוסף בדמות תוכן עדכני, מרצים איכותיים ויכולת לחוות את התחום מבפנים. לימודי ייעוץ משכנתאות במכללת אורין שפלטר הם מקיפים ומשתלמים במיוחד. 

דילוג לתוכן