איתור פוליסות ביטוח

לכל אדם עובד בישראל יש הרבה מאוד הפרשות לכל מיני גורמים ומוסדות בתלוש המשכורת שלו. כל התשלומים הללו, שיכולים להגיע גם למאות ואף אלפי שקלים בכל חודש, יכולים להיות גם קצת מיותרים, ולכן האחריות של כל אחד היא לבדוק את הנושא לעומק ולראות לאן הולך הכסף. שוק העבודה כיום הוא מאוד תזזיתי, אנשים עוברים מקומות עבודה ומשלמים על עוד ועוד פוליסות ביטוח מבלי שהם צריכים את השירותים הללו. הרבה אנשים כלל לא יודעים כמה ביטוחים יש להם, האם יש להם קרנות פנסיה ישנות שיושבות בחשבונות ישנים ואיך אפשר לחלץ את הכספים הללו.
פגישה עם יועץ משכנתאות

לאור הכאוס הגדול שנוצר בנושא הזה, משרד האוצר החליט להקים את הר הביטוח של מדינת ישראל – מנוע חיפוש ייעודי וייחודי שמציג בפני האזרח את כל הפוליסות, הקרנות והמידע הפיננסי האינדיבידואלי של כל אחד מאיתנו. אותו הר הביטוח הוא למעשה בריכת מידע ענקית למען האזרח אשר מאפשר לבצע איתור פוליסות ביטוח ומציאה של קופות אבודות שיכולות להצטבר להרבה מאוד כסף. המערכת עובדת בצורה מאוד פשוטה – מזינים פרטים אישיים, וכל הנתונים אמורים להופיע בצורה ידידותית למשתמש.

לפתור את הבעיה

המציאות היא שאנשים רבים משלמים כספים על פוליסות לא מעודכנות או לא רלוונטיות, וכלל לא יודעים על קרנות פנסיה שיושבות ללא מעש עקב משרה שאיישו לפני שנים רבות או על כסף שיושב בחשבון ישן. לאחר בדיקה, אנשים צריכים לדעת להפעיל את הכוח הצרכני שלהם ולהוריד עלויות מהפוליסות הלא רלוונטיות, וכמובן לפדות או להזיז את הכסף בקרנות למקומות נכונים יותר. במדינה מנסים לתת לאזרח כלים אפקטיביים כדי לפתור את הבעיה הזו. גם אם לא מדובר בהרבה כסף, זהו עניין עקרוני שצריך לפתור, שכן יש אי סדר שאותו צריך לפתור.

דילוג לתוכן