חיתום ביטוח בריאות

ביטוחי בריאות הם ביטוחים מורכבים מטבעם, שמחייבים את חברות הביטוח להתנהל בזהירות מרבית ולבחון היטב כל בקשה לביטוח. מי שמבצע את הבדיקות המדוקדקות הם אנשי מקצוע שנקראים חתמים. החתמים ממלאים תפקיד מרכזי בכל חברת ביטוח, מתוגמלים בהתאם ונהנים גם משעות עבודה נוחות מאוד.

תהליך חיתום ביטוח בריאות כולל הערכה של הסיכון מבחינת חברת הביטוח, וזאת על סמך מגוון רחב של פרמטרים. בפרט נלקח בחשבון מצבו הבריאותי של מבקש הביטוח, ולשם כך הוא מתבקש למלא שאלון מפורט אודות המצב הרפואי הנוכחי ואודות ההיסטוריה הרפואית. בחלק מהמקרים יבקש החתם ממבקש הביטוח להמציא מסמכים רלוונטיים כדי להבין טוב יותר מהו המצב העדכני ולדעת מהו המשקל שיש לייחס לכל בעיה רפואית. קל להבין כי מדובר בתפקיד שמחייב אחריות רבה, תשומת לב לפרטים, יכולת עבודה עצמאית וכן בקיאות מקצועית. יחד עם זאת אין צורך בידע מוקדם כדי להתחיל ללמוד בקורס חיתום של מכללת אורין שפלטר – ולהפוך כעבור קצת יותר משנה לחתם מבוקש על-ידי חברות הביטוח הגדולות בארץ.

קורס החיתום מקנה למשתתפים בו ידע רלוונטי לגבי כל סוגי הביטוחים הנפוצים – ביטוחי בריאות, ביטוחי רכוש (דירות, רכב), ביטוחים הנדסיים, ביטוחים עסקיים, ביטוח תאונות אישיות ועוד. עוד מרכיב משמעותי במסלול לימודים זה, שנמשך 15 חודשים וכולל מפגש שבועי אחד, הוא תרגולים וסימולציות שנועדו להכין את התלמידים לעבודה בפועל, כך שההתאקלמות בתפקיד תהיה קלה ומהירה. למכללת אורין שפלטר הסכמים עם כל חברות הביטוח הגדולות בישראל, ובהן מגדל, כלל, מנורה, הפניקס, איילון והראל – הסכמים לפיהם בוגרי המכללה מוזמנים לראיונות עבודה, ובחלק מהמקרים עוד לפני השלמת הלימודים, כך שהדרך לתפקיד מבוקש זה ולתנאים המצוינים שהוא מעניק סלולה וקלה יחסית.

דילוג לתוכן