לימודי ביטוח לתואר ראשון

בחירת מסלול לימודים היא החלטה רבת משמעות וחשוב לבצע אותה באחריות. אמנם תואר ראשון בתחומים רבים נחשב כמפתח לקריירה מתגמלת, אבל בעולם הביטוח המצב שונה – לימודי ביטוח לתואר ראשון הם קרש קפיצה למשרות איכותיות, אבל ישנם מסלולים קצרים יותר שמאפשרים למשל להפוך לסוכני ביטוח שפוטנציאל ההכנסות שלהם גבוה במיוחד וכן קורסים ממוקדים שמכשירים נשות ואנשי מקצוע לתפקידים מבוקשים בכל חברות הביטוח. בנוסף, לאופציות הלא אקדמיות אין תנאי קבלה – כך שכל אחת וכל אחד יכולים להתחיל ללמוד ולהגיע לאותן משרות מוצלחות.

אופציה אחת שמהווה תחליף מצוין ללימודי ביטוח לתואר ראשון היא קורס חיתום ויישוב תביעות בביטוח כללי שמתקיים במכללת אורין שפלטר. קורס זה נמשך 15 חודשים בלבד, במתכונת של מפגש אחד בשבוע, ובסופו ניתן להתחיל לעבוד בחברת ביטוח בתפקידי חתמים – אנשי המקצוע שאחראים על בדיקת כל הבקשות לביטוחים ועל ההחלטה איזו פוליסה כדאית מבחינת חברת הביטוח ובאילו תנאים, או כמיישבי תביעות – עובדים שאחראים על בדיקת כל התביעות המוגשות נגד חברות הביטוח והחלטה מתי האירוע שהתרחש אכן עומד בתנאי הפוליסה ומצדיק שיפוי או פיצוי.

אופציה נוספת שניתן להשלים בפרק זמן קצר בהרבה בהשוואה ללימודים לתואר ראשון היא מסלול הכשרת סוכני ביטוח אלמנטריים. סוכן ביטוח בעל רישיון אלמנטרי מורשה לשווק ביטוחי רכוש (כולל רכב ודירות) וביטוחים עסקיים שונים, ויכול לבחור בין קריירה עצמאית לבין עבודה בחברת ביטוח גדולה. בכל מקרה מובטחת הכנסה נאה מאוד. תלמידים חרוצים יכולים להשלים מסלול ב- 18-24 חודשים, והוא כולל 6 קורסים: כלכלה, חשבונאות, יסודות הביטוח, סטטיסטיקה ומימון, ביטוח רכוש וביטוח תאונות.

מסלול דומה הוא זה שמכשיר סוכני ביטוח פנסיוניים – שמורשים למכור ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי חיים וגם מוצרי חיסכון ארוכי טווח כגון קרן השתלמות, קופת גמל או ביטוח מנהלים – ויועצים פנסיוניים, שעבודתם היא לסייע לאדם לבנות תיק פנסיה מותאם לצרכיו הספציפיים. גם במסלול זה 6 קורסים: חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, כלכלה, יסודות הביטוח, ניתוח ניירות ערך וגמר פנסיוני, וגם אותו יכולים תלמידים חרוצים לסיים תוך שנה וחצי עד שנתיים, ולהתחיל לעבוד בתחום.

דילוג לתוכן